معدن اکاتی اولین معدن سطحی و زیرزمینی الماس در کشور کانادا میباشد. این معدن در 310 کیلومتری شمال شرقی یلونایف (Yellowknife) و در 200 کیلومتری مدار قطب شمال قرار گرفته است.
تخمینها و پیشبینیهای مؤسسه تحقیقاتی CRU از میزان مصرف مس در بخش خودروهای الکتریکی طی سالهای 2010 تا 2025 نشان میدهد برای ساخت خودروهای برقی در سال 2025 بالغ بر 481 هزار تن مس به مصرف میرسد.
اگه یه نفر بخواد گواهینامه ویژه دامپتراک بگیره، چه پیشنیازهای داره؟ و باید به کجا مراجعه کنه؟ برای گرفتن گواهینامه دامپتراک انجام چه آزمایشات پزشکی ای لازمه؟ این شغل محدودیت سنی هم داره؟ شرایط کار یه راننده دامپتراک تو معدن چطوره؟ شیفتهای کاری، رنج حقوق و مرخصی هاش به چه صورته؟ وقتی مردم متوجه میشن که شخصی راننده دامپتراکه، بیشتر چه سوالاتی ازش میپرسن؟ در معدن هم، تابلوها و چراغهای راهنمایی و رانندگی وجود داره؟ تو کوچه و خیابون و اتوبان و آزادراه ها اگه یه راننده ای تخلف کنه، سریع پلیس میگیرش و جریمه اش میکنه، تو معدن چطور؟ خانومها هم میتونن گواهینامه دامپتراک بگیرن؟! و چرا این کلیشه های جنسیتی تو مشاغل مختلف معدنی تو کشورمون وجود داره؟ سناریو: علی دوستی، اجرا: نسیم محمدپور و محمدرضا فرزادگان با همراهی: سید سعید عزیزی (راننده دامپتراک)، تدوین: راشد دوستی، اسپانسر: شهاب خوشابی، تهیه کننده و کارگردان: علی دوستی